Net als ikzelf, zijn veel van onze lezers gewend om een paar keer per week buitenshuis te sporten.

Naar de sportschool voor krachttraining, een les in een yoga studio of pilates training is al vanaf 18 maart niet meer toegestaan.

Hoe kom je toch aan voldoende beweging? In dit artikel een aantal suggesties.

Online workouts

De meeste sportscholen bieden nu online workouts aan. Dus als je lid bent van een sportschool is de kans groot dat je via hun online platform thuis kunt doortrainen.

Ook als je geen lid bent van een sportschool zijn er op internet voldoende workout video’s te vinden. Zoek op Youtube op “thuis workout” en kies een workout die goed bij je past.

De mensen die ons Weg met Buikvet programma hebben, kunnen in deze tijd natuurlijk ideaal de thuis-workouts uit dat programma doen.

Update: wij hebben ook drie thuis workouts opgenomen: workout video #1, workout video #2 en deze buikspieroefeningen workout!

Online lessen

Niet alleen workouts worden online aangeboden, ook lessen zoals yoga en pilates zijn nu digitaal te volgen.

We hebben een aantal van onze favoriete online yogalessen en workouts voor je op een rijtje gezet:

Het is niet altijd even fijn als echt met iemand in dezelfde zaal zijn, maar het is een goed alternatief!

Wandelen en fietsen

In Nederland mogen we (gelukkig!) nog steeds naar buiten. Dus een stukje wandelen of fietsen behoort ook tot de mogelijkheden.

Want ook wandelen of fietsen op een lager tempo is heel goed voor je gezondheid.

Houd voor de veiligheid van jezelf en anderen wel de richtlijnen van het RIVM aan: vermijd drukke gebieden en houd altijd 1,5 afstand.

Zelf vind ik het fijn om in de vroege ochtend of in de avond naar buiten te gaan, dan is het meestal rustiger.

Huishoudelijke klusjes

En vergeet tot slot ook de huishoudelijke klusjes niet. Ook tijdens het schoonmaken of opruimen beweeg je vaak een stuk meer dan je denkt.

Ook tuinieren of klussen in huis zijn ideale vormen van bewegen.

Blijf lekker bewegen

Kortom je kunt ook met de huidige maatregelen nog steeds lekker blijven bewegen. Veel succes!

Update: neem eens een kijkje naar onze drie thuis workouts: workout video #1, workout video #2 en deze buikspieroefeningen workout!

 

 

1 reacties

  • Medi Mulders
    30/03/2020 om 1:42 am

    Hallo beste Jasper en Team
    Wij … Medi Mulders en Otto lopen wandelen best heel graag. En idd is dat heel fijn zelfs vandaag met die flinke wind . We hebben t gedaan elke keer wat km.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *