Als er één product is dat je echt snel kan helpen aan een gezond, fit en slank lichaam dan is het water!

Het kan ziektes helpen genezen, je overtollig lichaamsvet helpen verbranden en je sportprestaties met meer dan 50% verbeteren.

In deze les leer je waar je op moet letten als je water drinkt – want het is niet altijd gezond!

De waarheid over mineraalwater

Je ziet steeds meer mensen rondlopen met flesjes mineraal- of bronwater. Ik was verbaasd om te horen dat kraanwater in Nederland hogere kwaliteitseisen heeft dan water uit de supermarkt.

Ons kraanwater is dus gezonder dan al het voorverpakte water, althans het mineraalwater. Bronwater is namelijk bijna hetzelfde als kraanwater.

We mogen ons in Nederland gelukkig prijzen met zeer gezond kraanwater, flesjes water uit de supermarkt zijn nergens voor nodig (en soms zelfs nog slechter ook).

“Kraanwater smaakt saai”

Toch zeggen veel mensen dat ze water “saai” of zelfs ronduit “vies” vinden.

Tijdens een klein informeel onderzoek wat ik gedaan heb bleek dat 85% van de mensen water uit een glazen fles lekkerder vond dan uit een glas.

Dus als jij één van die mensen bent die water “saai” vindt, probeer dan eens water uit een glazen fles te drinken, grote kans dat je het veel lekkerder vindt.

En trouwens, je went heel erg aan de smaak van water. Houd het gewoon 3 weken vol en je zal merken dat je het veel lekkerder vindt.

 

Glas of plastic?

Het gevaar van plastic flessen is dat er ‘weekstoffen’ zoals Bisphenol-A (BPA), BPB, BPE, BPF en BPS in kunnen zitten.

Tegenwoordig zijn bijna alle PET-flessen BPA vrij. Ook de andere weekstoffen komen niet veel voor. Lees het etiket goed na voordat je de fles gebruikt.

Laat je plastic fles nooit in de zon staan en doe een plastic fles nooit in de magnetron. De weekstoffen komen vooral onder hitte vrij.

Het veiligst is om een glazen fles te gebruiken en die steeds opnieuw te vullen met kraanwater.

Foto-les-1-1

Honger… of dorst?

Voor mij kwam het als een verrassing, ik had er nooit bij stilgestaan, maar wist je dat veel mensen (inclusief ikzelf) vaak honger en dorst door elkaar halen?

Je denkt dat je honger hebt maar eigenlijk heb je dorst.

Misschien denk je “Nee, daar heb ik geen last van”, maar probeer volgende keer maar eens wat kraanwater te drinken als je honger hebt.

Als de honger weggaat, had je geen honger, maar dorst!

Luister dus naar je lichaam. Vraag jezelf goed af of je honger of dorst hebt.

Optimaal profiteren van kraanwater

Hier zijn de 4 simpele stappen die je dagelijks kunt volgen om optimaal te profiteren van kraanwater:

  1. Drink kraanwater uit een glazen fles. Dat is veiliger en het is niet nodig (en soms zelfs slechter) om water in de supermarkt te kopen.
  2. Drink in de ochtend ongeveer 0,5 l kraanwater. Zet de glazen fles met water de avond van te voren alvast klaar naast je bed of in de badkamer zodat je het niet vergeet.
  3. Drink wat kraanwater als je honger hebt. Zo kijk je eerst of je wel echt honger hebt. Je zal merken dat de honger na het drinken van een glas water vaak verdwijnt.
  4. Drink wat kraanwater 30 minuten voordat je gaat eten. Let op, drinken vlak voor, vlak na of tijdens het eten verstoort de spijsvertering; dus minimaal 30 minuten.

Gezonder, fitter en slanker met voldoende kraanwater

Zorg dat je altijd een glazen fles bij de hand hebt en vul die direct bij als die leeg is.

Deze simpele tips kunnen een verschil maken in je gezondheid en je energie niveau.

Drinkwatertekort is absoluut geen doodsoorzaak in Nederland, maar het is wel een van de oorzaken van een futloos gevoel, overgewicht en andere gezondheidsklachten.

Wat zet jouw vetverbranding stop?

Er is een grote kans dat het hetgeen je nu eet ervoor zorgt dat je nooit zult afvallen.

Je zal altijd weer terug jojo-en (als je überhaupt al afvalt), en de grootste frustratie is dat je niet ziet waar het door komt!

Natuurlijk weet je inmiddels dat suiker, pasta, brood, etc. slecht voor je is. Maar hoe zit het met yoghurt, havermout, kaas, peulvruchten, fruit, couscous, koffie, avocado, roggebrood, karnemelk en pindakaas?

In het Afslank Basispakket vind je een E-boek “Eet dit, niet dat! Als je wilt afvallen”, in dit E-boek behandel ik alle denkbare producten en vertel je precies welke je vetverbranding versnellen en welke je vetverbranding stopzetten.

Soms is het maar één product, dat je af en toe eet, dat je hele vetverbranding stop kan zetten.

Klik hier voor meer informatie over het Afslank Basispakket.

Plaats een reactie

Verberg reacties

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *