Home Forums Afval methodes en diëten Koolhydraatarm dieet

Dit onderwerp bevat 11 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Marleen 1 jaar, 10 maanden geleden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur

Marina

Hallo,
    Ik volg nu voor de tweede keer een koolhydraatarm dieet. De vorige keer toen ik gestopt was zaten de verloren kilo’s er zo weer aan.
    Wat kan ik het beste doen zodat die kilo’s er ook afblijven want je leert nu je lichaam dingen niet te eten die je straks wel weer gaat eten want ik wil straks wel weer aardappels en brood gaan eten.

Wie heeft er tips?

#3286 Reactie

Jasper Alblas
    Bijdrager

Koolhydraatarm eten is een leefstijl. Het is niet de bedoeling dat je als je op je streefgewicht bent weer bij iedere maaltijd koolhydraten gaat nuttigen. Als je weer gaat eten wat je altijd at, gaat je lichaam er ook zo uitzien als dat het eruit zag. Het gaat erom dat je je gewoonten aan past, zodat je op de lange termijn slank zal zijn. De kunst is om als je op gewicht bent te gaan onderzoeken wat je wel en beter niet kunt eten. Test wat er gebeurt als je weer eens een boterham eet, ga goed na hoe je je voelt, en onderzoek of je er van aan komt. Doe dit bewust! Je zal merken dat je best af en toe eens iets kunt eten dat rijk is aan koolhydraten, als je daarna de draad gewoon weer oppakt!

#4583 Reactie

Marieke

Hoi!

Kan iemand mij vertellen hoe het eigenlijk zit met producten waar op de verpakking staat (bijv.) 52 gram koolhydraten waarvan suikers 0

Houdt dit dan in dat de 52 gram aan koolhydraten, je voorzien van energie en dit dus goede koolhydraten zijn?

#4776 Reactie

Jasper Alblas
    Bijdrager

Dit betekent dat er geen suikers zijn toegevoegd aan het product en dat de 52 gram koolhydraten van nature in het product zitten.

#5228 Reactie

Jeffrey

Hallo,

Ik volg nu 1.5 week een koolhydraatarm dieet en ik ben al 5 kilo kwijt maar ik merk niks van dat het er bij me buik af gaat.
    Hoe kan dit?

#5371 Reactie

Jasper Alblas
    Bijdrager

Mooi resultaat Jeffrey. Buikvet is het meest hardnekkige vet. Het heeft vaak jaren geduurd dat het eraan is gekomen, dus het is eigenlijk best logisch dat het er niet in 1,5e week vanaf gaat. Meestal gaat dit er pas als laatste af. Je bent erg goed op weg, dus heb geduld en ga door met gezond eten, dan zal je vanzelf merken dat je buik minder wordt. Meet ook de omvang regelmatig op in cm. Om het afslanken bij de buik te bevorderen kun je wat krachttraining doen. Denk aan push-ups, crunches, planking etc. Succes!

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  Jasper Alblas.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  Jasper Alblas.
    #14545 Reactie

Tamara

Hallo Jasper,

Ik wil beginnen met het ‘snel afvallen in een week’. Nu zie ik dat je op dag 6 alleen gewokte chinese kool mag eten in de avond en op dag 7 in de middag alleen gegrilde courgette. Klopt dit? Lijkt me logisch dat je afvalt als dit het enige is wat je dan mag eten, maar klinkt wel heel eenzijdig. Ik sport ook 3x per week dus zou ik er dan toch iets van vlees of vis bij mogen eten of heeft dit dan invloed op het hele dieet? Ik wil 4-8 kg afvallen.

#14580 Reactie

Hallo Tamara,

Goed dat je wilt beginnen met afvallen. Je kunt een beetje zalm toevoegen zodat je het gevoel hebt dat het wat meer vult. Je zult merken dat je het misschien niet eens nodig hebt, dus kijk hoe je het vindt als je alleen de gewokte groente eet. Als je heel erg honger blijft houden kun je er een stukje vis of een gekookt ei bij eten.

Groeten Tessa
    Assistent afslankcoach
    http://www.jasperalblas.nl

#17259 Reactie

Aziza

Hoi,
    Ik zou graag willen weten wat koolhydraatarm is. Hoeveel koolhydraten ongeveer per dag of per week?
    Groet,

#17305 Reactie

Hallo Aziza,

10 – 30% van de voeding die je op een dag eet bestaat uit koolhydraten. Zorg ervoor dat dat de juiste koolhydraten zijn uit groente, fruit, quinoa, zoete aardappel en havermout. Vermijd snelle koolhydraten uit rijst, brood, pasta, aardappelen etc.

Groeten Tessa
    Assistent afslankcoach
    http://www.jasperalblas.nl

#30225 Reactie

Marijn

Bij het koolhydraat arm dieet is een weekmenu bijgevoegd. Is dat incl.recepten? Of is het naar gevoel klaarmaken? Ik bedoel staat er bij hoeveel gram er van iets toegevoegd moet worden?

#30862 Reactie

Hallo Marijn,

Het weekmenu is inderdaad inclusief recepten die in z’n geheel zijn uitgewerkt.
    Dus hoeveelheden van de benodigdheden staan allemaal genoteerd.

Met vriendelijke groet,

Marleen van den Berg
    Voedingsdeskundige

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
Reageer op: Koolhydraatarm dieet
Mijn informatie: