Dagelijks krijg ik emails (en zelfs post) binnen van mensen die succesvol zijn afgevallen volgens de Jasper Alblas-methode. Omdat ik hier ontzettend blij van word, wil ik graag het verhaal van Rekha met je delen.

Rekha is een jonge vrouw van 34 jaar en heeft twee kinderen. In haar verhaal lees je hoe haar leven compleet veranderde doordat zij besloot gezond te gaan eten.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, dit is Rekha voor en na het volgen van het Smoothie Afslank Plan i.c.m. het 7×7 Afslank Receptenboek.

Rekha_before-after

“Sinds de zwangerschappen worstelde ik met overgewicht en darmklachten. Elke keer als ik iets at, kreeg ik last van een opgezette buik. Zo erg, dat het leek alsof ik 6 a 7 maanden zwanger was. En dan overdrijf ik niet.”

“Ik plande altijd mijn maaltijden en als ik uitging of een verjaardag had in de avond, at ik lange tijd van tevoren niet omdat ik bang was dat mijn buik opgezet zou zijn en mensen weer zouden vragen of ik zwanger was,” vertelt Rekha.

Ze heeft verschillende onderzoeken gehad in het ziekenhuis waar geen enkele keer iets uit kwam, behalve dat het een reactie was op het eten dat zij at. Vooral voor koolhydraten bleek ze gevoelig te zijn.

“Ik had zoveel pijn en was zo onzeker geworden dat ik helemaal niet meer lekker in mijn vel zat. Ik danste niet meer, huilde veel en voelde mij depressief. Ik woog 76 kilo, zag een foto van mezelf en was er toen helemaal klaar mee. Ik voelde dat ik iets moest bedenken, iets dat ik op de lange termijn vol kon houden.”

Zij googelde op buikvet en kwam op www.jasperalblas.nl terecht.

“Wat mij het meeste aansprak aan deze methode is de bijgevoegde boodschappenlijst. Het is zo eenvoudig, ik hoefde nergens meer over na te denken en dat was precies wat voor mij belangrijk was.”

Rekha heeft zowel het 7×7 receptenboek als het Smoothie Afslank Plan aangeschaft. De combinatie vindt zij heerlijk. Zij geeft aan dat ze de dag begint met een smoothie-ontbijt. Ze zit dan met haar gezin samen aan tafel om de dag te beginnen.

 

“Ik wil een goed voorbeeld zijn voor mijn kinderen en laten zien dat het belangrijk is om gezond te ontbijten. De smoothies vind ik heerlijk. Ik doe er een ijsklontje bij om ze kouder te maken. Nu ik natuurlijk en koolhydraatarm eet, heb ik geen darmklachten meer. Mijn stoelgang is ontzettend goed, ik heb weer energie en voel mij jong.”

Rekha was volslank geweest voordat zij zwanger werd. Ze is klein ( 1.60m) en woog altijd rond de 60 kilo. Na haar zwangerschappen zijn de kilo’s er niet meer afgegaan. Op haar zwaarst woog zij boven de 80 kilo.

“Sinds ik begonnen ben, is mijn leven compleet veranderd. Ik weeg nu 68 kilo, mijn taille is smaller en ook mijn borsten zijn kleiner. Ik kan weer jurkjes dragen en zit vol energie. Mijn stoelgang gaat makkelijker dan ooit, ik ben weer vrolijk en ik durf zelfs weer te dansen, zonder mij ongemakkelijk te voelen!”

“Het is niet altijd makkelijk. Ik moet eerder mijn bed uit om het eten klaar te maken en bereid elke dag alles voor. Dit kost tijd, maar ik heb besloten het prioriteit te geven in mijn leven en dat is het meer dan waard.”

Ze geeft aan dat haar man haar steun en toeverlaat is geweest in dit proces. Hij is er altijd voor haar en helpt haar er tijdens moeilijke momenten doorheen. Zonder hem was het haar niet gelukt.

“Er zullen moeilijke momenten blijven, want het is niet leuk om nooit met je gezin mee te kunnen eten, maar ik zie mijn darmen nu als stok achter de deur. Als ik ongezond eet, heb ik weer pijn en dat is het laatste dat ik wil, aldus Rekha.”

36 reacties

  • Nancy
    07/08/2016 om 1:08 pm

    Ik ben nu ‘gewoon’ aan het diëten en ben 6 kg afgevallen in 2 maanden tijd. Ik weeg nu 82 en ben 1.74m. Ik loop elke dag een uur en sta elke dag 3 kwartier op de crosstrainer. Daarbij ga ik 2x per aquajoggen(op die dagen sta ik niet op de crosstrainer).
    Ik gebruik tussen de 1200 en 1300 cal per dag.
    Toch vind ik dat het heel erg langzaam gaat en heb besloten om je receptenboek aan te schaffen. Mijn vraag is, mag je bvb helemaal geen rijst of pastasoorten? En is het diëet niet heel duur?
    Alvast bedankt voor je reactie.

    • Jasper Alblas
      08/08/2016 om 12:06 pm

      Super dat je aan de slag gaat met het 7×7 receptenboek. Eet liever geen pasta en rijst, ze veroorzaken snelle pieken in de bloedsuikerspiegel. Je zal merken dat je er steeds minder behoefte aan zult hebben. Het kost vaak wat meer geld wanneer je begint met eten volgens deze methode. Als je de langhoudbare boodschappenlijst als basis in huis hebt zal het daarna meevallen qua kosten.

  • Marianne
    27/07/2016 om 12:22 pm

    Ik ben nu in mijn derde dag van het kickstartprogramma van het Smoothieboek. Ik heb enorme trek, wat ik overigens de afgelopen 2 dagen niet had. Ik hou inmiddels een dagboek bij.
    Ik vraag mij af hoe ‘erg’ het is als ik de 10 dagen voltooi en dan daarna vervolg met twee smoothie per dag een ‘maaltijdsnack’ zoals in het boek neem, maar de warme maaltijd af en toe wel rijst of (glutenvrije) pasta toevoeg. Of als ik wel een keer uit eten ga en een pizza, sushi, patatjes of haute cuisine eet. Hoe erg is dat. Is dan alles voor niets geweest of…..?

    Hartelijke groet,

    Marianne

    • Jasper Alblas
      27/07/2016 om 2:45 pm

      Hallo Marianne, maak er geen gewoonte van om weer snelle koolhydraten aan je eetpatroon toe te voegen. Als je uit eten gaat is het prima om eens wat ongezonder te eten. Als je daarna de gezonde draad weer oppakt zal je merken dat dit geen negatieve invloed heeft op je gewicht. Blijf consequent. Hier lees je meer over hoe je je streefgewicht kunt behouden. Veel succes verder met het Smoothie Afslank Plan. Groet Jasper

  • Tonnie
    16/07/2016 om 9:48 am

    Mijn vraag kruiden oplosthee zonnatura mag je dat drinken,ik wil vandaag starten .
    Nog een vraag mag je crackers eten.
    Groeten tonnie

    • Jasper Alblas
      18/07/2016 om 4:44 pm

      Pas op met die oplosthee, er zit suiker aan toegevoegd. Maak liever verse kruidenthee van bijvoorbeeld munt, verveine of gemberwortel. Crackers van boekweitmeel, lijnzaad of amandelmeel kun je gewoon eten. Maak ze het liefst zelf dan weet je zeker dat er geen suiker of andere ongezonde stoffen aan toegevoegd zijn.

  • hJrenting@home.nl
    09/06/2016 om 8:38 pm

    Als brood niet mag, hoe kom ik dan aan jodium?

    • Jasper Alblas
      10/06/2016 om 9:44 am

      Jodium zit ook in de volgende producten: Zeevruchten, zeewier(spirulina poeder), Ei, Spinazie, Sla, Groene paprika, Ananas, Uien, Champignons, hymalayazout en kelppoeder.

    • Tineke
      10/06/2016 om 3:44 pm

      Dank je wel Jasper. Ik ga het proberen.

Alle reacties tonen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *