Dagelijks krijg ik emails (en zelfs post) binnen van mensen die succesvol zijn afgevallen volgens de Jasper Alblas-methode. Omdat ik hier ontzettend blij van word, wil ik graag het verhaal van Rekha met je delen.

Rekha is een jonge vrouw van 34 jaar en heeft twee kinderen. In haar verhaal lees je hoe haar leven compleet veranderde doordat zij besloot gezond te gaan eten.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, dit is Rekha voor en na het volgen van het Smoothie Afslank Plan i.c.m. het 7×7 Afslank Receptenboek.

Rekha_before-after

“Sinds de zwangerschappen worstelde ik met overgewicht en darmklachten. Elke keer als ik iets at, kreeg ik last van een opgezette buik. Zo erg, dat het leek alsof ik 6 a 7 maanden zwanger was. En dan overdrijf ik niet.”

“Ik plande altijd mijn maaltijden en als ik uitging of een verjaardag had in de avond, at ik lange tijd van tevoren niet omdat ik bang was dat mijn buik opgezet zou zijn en mensen weer zouden vragen of ik zwanger was,” vertelt Rekha.

Ze heeft verschillende onderzoeken gehad in het ziekenhuis waar geen enkele keer iets uit kwam, behalve dat het een reactie was op het eten dat zij at. Vooral voor koolhydraten bleek ze gevoelig te zijn.

“Ik had zoveel pijn en was zo onzeker geworden dat ik helemaal niet meer lekker in mijn vel zat. Ik danste niet meer, huilde veel en voelde mij depressief. Ik woog 76 kilo, zag een foto van mezelf en was er toen helemaal klaar mee. Ik voelde dat ik iets moest bedenken, iets dat ik op de lange termijn vol kon houden.”

Zij googelde op buikvet en kwam op www.jasperalblas.nl terecht.

“Wat mij het meeste aansprak aan deze methode is de bijgevoegde boodschappenlijst. Het is zo eenvoudig, ik hoefde nergens meer over na te denken en dat was precies wat voor mij belangrijk was.”

Rekha heeft zowel het 7×7 receptenboek als het Smoothie Afslank Plan aangeschaft. De combinatie vindt zij heerlijk. Zij geeft aan dat ze de dag begint met een smoothie-ontbijt. Ze zit dan met haar gezin samen aan tafel om de dag te beginnen.

 

“Ik wil een goed voorbeeld zijn voor mijn kinderen en laten zien dat het belangrijk is om gezond te ontbijten. De smoothies vind ik heerlijk. Ik doe er een ijsklontje bij om ze kouder te maken. Nu ik natuurlijk en koolhydraatarm eet, heb ik geen darmklachten meer. Mijn stoelgang is ontzettend goed, ik heb weer energie en voel mij jong.”

Rekha was volslank geweest voordat zij zwanger werd. Ze is klein ( 1.60m) en woog altijd rond de 60 kilo. Na haar zwangerschappen zijn de kilo’s er niet meer afgegaan. Op haar zwaarst woog zij boven de 80 kilo.

“Sinds ik begonnen ben, is mijn leven compleet veranderd. Ik weeg nu 68 kilo, mijn taille is smaller en ook mijn borsten zijn kleiner. Ik kan weer jurkjes dragen en zit vol energie. Mijn stoelgang gaat makkelijker dan ooit, ik ben weer vrolijk en ik durf zelfs weer te dansen, zonder mij ongemakkelijk te voelen!”

“Het is niet altijd makkelijk. Ik moet eerder mijn bed uit om het eten klaar te maken en bereid elke dag alles voor. Dit kost tijd, maar ik heb besloten het prioriteit te geven in mijn leven en dat is het meer dan waard.”

Ze geeft aan dat haar man haar steun en toeverlaat is geweest in dit proces. Hij is er altijd voor haar en helpt haar er tijdens moeilijke momenten doorheen. Zonder hem was het haar niet gelukt.

“Er zullen moeilijke momenten blijven, want het is niet leuk om nooit met je gezin mee te kunnen eten, maar ik zie mijn darmen nu als stok achter de deur. Als ik ongezond eet, heb ik weer pijn en dat is het laatste dat ik wil, aldus Rekha.”

Bekijk (36) reacties

Verberg reacties

  • Nancy
    07/08/2016 om 1:08 pm

    Ik ben nu ‘gewoon’ aan het diëten en ben 6 kg afgevallen in 2 maanden tijd. Ik weeg nu 82 en ben 1.74m. Ik loop elke dag een uur en sta elke dag 3 kwartier op de crosstrainer. Daarbij ga ik 2x per aquajoggen(op die dagen sta ik niet op de crosstrainer).
    Ik gebruik tussen de 1200 en 1300 cal per dag.
    Toch vind ik dat het heel erg langzaam gaat en heb besloten om je receptenboek aan te schaffen. Mijn vraag is, mag je bvb helemaal geen rijst of pastasoorten? En is het diëet niet heel duur?
    Alvast bedankt voor je reactie.

    • Jasper Alblas
      08/08/2016 om 12:06 pm

      Super dat je aan de slag gaat met het 7×7 receptenboek. Eet liever geen pasta en rijst, ze veroorzaken snelle pieken in de bloedsuikerspiegel. Je zal merken dat je er steeds minder behoefte aan zult hebben. Het kost vaak wat meer geld wanneer je begint met eten volgens deze methode. Als je de langhoudbare boodschappenlijst als basis in huis hebt zal het daarna meevallen qua kosten.

  • Marianne
    27/07/2016 om 12:22 pm

    Ik ben nu in mijn derde dag van het kickstartprogramma van het Smoothieboek. Ik heb enorme trek, wat ik overigens de afgelopen 2 dagen niet had. Ik hou inmiddels een dagboek bij.
    Ik vraag mij af hoe ‘erg’ het is als ik de 10 dagen voltooi en dan daarna vervolg met twee smoothie per dag een ‘maaltijdsnack’ zoals in het boek neem, maar de warme maaltijd af en toe wel rijst of (glutenvrije) pasta toevoeg. Of als ik wel een keer uit eten ga en een pizza, sushi, patatjes of haute cuisine eet. Hoe erg is dat. Is dan alles voor niets geweest of…..?

    Hartelijke groet,

    Marianne

    • Jasper Alblas
      27/07/2016 om 2:45 pm

      Hallo Marianne, maak er geen gewoonte van om weer snelle koolhydraten aan je eetpatroon toe te voegen. Als je uit eten gaat is het prima om eens wat ongezonder te eten. Als je daarna de gezonde draad weer oppakt zal je merken dat dit geen negatieve invloed heeft op je gewicht. Blijf consequent. Hier lees je meer over hoe je je streefgewicht kunt behouden. Veel succes verder met het Smoothie Afslank Plan. Groet Jasper

  • Tonnie
    16/07/2016 om 9:48 am

    Mijn vraag kruiden oplosthee zonnatura mag je dat drinken,ik wil vandaag starten .
    Nog een vraag mag je crackers eten.
    Groeten tonnie

    • Jasper Alblas
      18/07/2016 om 4:44 pm

      Pas op met die oplosthee, er zit suiker aan toegevoegd. Maak liever verse kruidenthee van bijvoorbeeld munt, verveine of gemberwortel. Crackers van boekweitmeel, lijnzaad of amandelmeel kun je gewoon eten. Maak ze het liefst zelf dan weet je zeker dat er geen suiker of andere ongezonde stoffen aan toegevoegd zijn.

  • hJrenting@home.nl
    09/06/2016 om 8:38 pm

    Als brood niet mag, hoe kom ik dan aan jodium?

    • Jasper Alblas
      10/06/2016 om 9:44 am

      Jodium zit ook in de volgende producten: Zeevruchten, zeewier(spirulina poeder), Ei, Spinazie, Sla, Groene paprika, Ananas, Uien, Champignons, hymalayazout en kelppoeder.

    • Tineke
      10/06/2016 om 3:44 pm

      Dank je wel Jasper. Ik ga het proberen.

  • Anja
    18/02/2016 om 5:28 pm

    Hallo Jasper,

    Valt zuurdesembrood ook onder het kopje niet kopen?

    Groet Anja

  • elizabeth
    04/02/2016 om 9:50 am

    Hi Jasper,
    Heel fijn iemand,zoals jij, gevonden te hebben die mij motiveert om door te gaan met een gezonde leefstijl.

    Ik ben ongeveer anderhalf jaar geleden 36 kilo afgevallen.Zonder begeleiding, koolhydraat arm eten, sporten, puur op wilskracht. Belangrijk is te weten dat ik 1.72 lang ben en een gewicht had van ….139 kilo.Levensgevaarlijk, ik was doodziek.
    Toch is het weer mis gegaan helaas. Ik ben 54, in de overgang en ik weet heel zeker dat dit het afvallen bijzonder dwarsboomt er gebeurt zoveel met mijn lichaam (en geest)ik verloor mijn motivatie, werd te makkelijk en at dus weer verkeerd…..
    Momenteel weeg ik weer 110 kilo en dat is dus heel erg frustrerend.
    Nu heb ik gelukkig weer de motivatie gevonden om mijn streefgewicht van 72 kilo te bereiken.
    Ik ga t boek bestellen en ga zorgen dat ik me zo goed ga voelen, zoals ik me nog nooit gevoeld hebt.
    De hele “suikerindustrie” zou eens aangepakt moeten worden door de regering, zoals de tabaksindustrie eerder.
    Alles wordt zodanig bewerkt dat mensen heel vaak niet(kunnen) weten wat ze eten.
    Mooi werk wat jij doet Jasper, dank daarvoor.
    vriendelijke groet,
    Elizabeth

    • Jasper Alblas
      04/02/2016 om 2:55 pm

      Hoi Elizabeth, dank voor je complimenten. Heel goed dat je de keuze hebt gemaakt om weer op je doel af te gaan. Dat gaat je zeker lukken met de recepten uit het 7×7 receptenboek. Veel succes, en als je vragen hebt kun je die altijd stellen via het forum of de facebookpagina! Groet Jasper

  • Pepijn
    24/11/2015 om 11:06 am

    Beste Jasper,

    Ik ben een man van 33 en heb een buikje waar ik vanaf wil. Verder ben ik goed op gewicht. Wat kan ik het beste doen?
    Met vriendelijke groet,

    Pepijn

    • Jasper Alblas
      24/11/2015 om 1:28 pm

      Als je koolhydraatarm gaat eten volgens de boodschappenlijst of de recepten volgt uit het 7×7 receptenboek zal je naar je natuurlijke gewicht toe gaan en je overtollige buikvet verbranden. Buikvet is hardnekkig dus het vergt geduld en discipline maar je krijgt er veel voor terug: fitheid, een betere gezondheid en een strakke buik.

  • Paulien
    12/10/2015 om 5:11 pm

    Hoi Jaspee,

    Ik heb jou boek aangeschaft 7×7 album 1. Maar nu zie ik ook dat er een smoothie afslankplan is. Kan ik dat combineren of liever tussen een van de twee exemplaren kiezen?

    Groetjes Paulien

    • Jasper Alblas
      13/10/2015 om 10:15 am

      Hallo Paulien, beide boeken gebruiken is een ideale combinatie waarmee je gemakkelijk succesvol gewicht kunt verliezen. Veel succes! Groet Jasper

  • sherida
    06/10/2015 om 10:36 pm

    Beste Jasper,

    Ik ben sterk aan t twijfelen welk plan ik moet kiezen. Na mijn 2e zwangerschap raak ik mijn buikvet en vet op bovenbenen en heupen niet kwijt.

    Mijn doel is om droger te worden en buikvet weg te krijgen.

    Doordeweeks ben ik echt druk. Ben om 07.00 de deur uit en pas rond 19.30 weer thuis. Ik heb geen tijd om uitgebreide maaltijden te maken.

    welk plan adviseer je mij?

    Groet

    Sherida

    • Jasper Alblas
      07/10/2015 om 6:39 pm

      Hoi Sherida, dan zou ik gaan voor het nieuwe 7×7 receptenboek origineel, dat bevat eenvoudig te bereiden recepten. Let wel op, gezond eten kost tijd, en je moet het zeker in het begin prioriteit geven om eraan te wennen. Na een tijdje merk je al snel dat het een gewoonte wordt en minder tijd kost, probeer hier rekening mee te houden. Veel succes!

  • An
    25/08/2015 om 10:35 pm

    Dag Jasper,

    Ik twijfel steeds over het dieet. Ik moet iets van 15 kg kwijt, dan zit ik mooi midden in gezond gewicht. Maar ik heb het gevoel dat ik dan voor altijd geen koolhydraten meer kan eten, anders kom je weer aan. Klopt het dat je je levensstijl helemaal moet aanpassen? Of kan brood uiteindelijk af en toe terug komen in het menu.

    • Jasper Alblas
      27/08/2015 om 12:51 pm

      Het is inderdaad een leefstijl en niet de bedoeling om weer dagelijks brood te gaan eten als je afgevallen bent. Als je weer gaat eten hoe je altijd at, zal je lichaam er ook weer uit gaan zien zoals het er uit zag. Ik raad je aan om van start te gaan. Je zal merken dat je al snel minder behoefte zult hebben aan brood en suikers. Lees mijn artikel over koolhydraatarm eten eens, dan begrijp je precies waarom je beter geen brood kunt eten.

  • Tineke
    22/08/2015 om 4:53 pm

    Vanochtend heb ik het 7×7 receptenboek besteld.
    Nu ik de download versie heb doorgelezen ben ik een beetje geschrokken..
    Ik werk 5 dagen per week en ga ’s morgens om 7 uur de deur uit.
    Het lijkt me voor werkende mensen lastig om het weekmenu te volgen.
    Heeft u tips voor mij / ons ??
    Alvast bedankt !

    Tineke

    • Jasper Alblas
      24/08/2015 om 4:44 pm

      Hallo Tineke, dat is niet de bedoeling. Maak het jezelf vooral gemakkelijk op momenten dat je even geen tijd hebt om een recept uit het boek klaar te maken. Hou altijd de volgende richtlijnen aan:
      Ontbijt: ei met groenten, een groene smoothie, kwark met noten of havermout
      Lunch:Je kunt altijd een salade maken en meenemen in een tupperware bakje. Denk aan sla, tomaat, komkommer, aangevuld met iets van vlees, vis, ei of noten en een dressing van olijfolie met balsamicoazijn. Ook kun je van de avondmaaltijd altijd wat extra maken zodat je dat de dag erna mee kunt nemen als lunch.
      Avondmaaltijd: Vlees, vis of ei aangevuld met groenten
      Tussendoor: rauwe noten, rauwe groenten, een stuk fruit, een groene smoothie of een gekookt ei.
      Drink enkel water en kruidenthee en dan kom je een heel eind. Voor een optimaal resultaat is het uiteraard het beste om zoveel mogelijk de recepten uit het boek te volgen. Veel succes!

  • Wiea
    06/08/2015 om 2:34 pm

    Dag Jasper,

    Ik sta op het punt om het afslankboek van jou aan te schaffen. Het is bij mij een familie kwaal, aankomen van koolhydraten, helaas!! Grootmoeder,moeder, ik en mijn dochter
    (36 jaar)hadden en hebben altijd kwestie met de weegschaal.
    Ik stuur je deze mail omdat mij even iets van het hart moet! Ik zie net een foto van “Rekha”voor en na een dieet.Dan ben ik toch opeens achterdochtig Jasper.
    De “dikke” foto, zou zijn voor het dieet, maar daar is toch overduidelijk te zien dat ze zwanger is!!
    ( Ik weet het zeker)
    Een beetje slordig vind ik dat, jij ook niet?
    Dit is toch niet geloofwaardig!
    Hoor graag even van je.
    Met vriendelijke groet,
    Wiea.

    • Jasper Alblas
      06/08/2015 om 4:04 pm

      Hallo Wiea, je hebt haar verhaal blijkbaar nog niet gelezen, anders zou je deze vraag niet stellen. Groet Jasper

      • Anja
        25/11/2015 om 2:17 pm

        Sorry hoor maar er is een verschil tussen dik zijn en zwanger zijn. Dat verhaal kan iedereen geschreven hebben en van 8 kilo afvallen raak je echt niet zo’n bolle buik kwijt. Ik heb nu ook zo’n pens en om er van af te komen moet ik toch minstens 25 kilo afvallen maar toen ik na de bevalling van mijn kinderen 8 kilo lichter was, was mijn buik ook weer zo plat als een dubbeltje. Ik ben er heilig van overtuigd dat de inname van diverse soorten koolhydraten ervoor kunnen zorgen dat mensen aankomen en zelfs corpulent raken en dat het onthouden van koolhydraten gewichtsafname kan bevorderen en versnellen maar zowel de foto als het verhaal erbij zijn echt en uitermate ongeloofwaardig.

    • Rekha
      16/09/2015 om 2:49 pm

      Beste Wiea,

      Dat is precies wat veel mensen dachten maar dit is een foto van 24 augustus 2014. Zo zie ik eruit als ik koolhydraten eet!! Ik ben daar dus niet zwanger, ik heb 2 kinderen van 6 en 5. Nu ik anders ben gaan eten heb ik bijna geen darmklachten meer. Het is zeker het proberen waard maar dat is natuurlijk mijn mening, succes Wiea!

      Mvg,
      Rekha Ramdat

    • Faiza
      10/03/2016 om 2:14 pm

      Beste Wiea. Jammer dat je je niet verdiept in het verhaal. Voor mij wel heel herkenbaar. Sinds dat bij mijn dochter PDS is geconstateerd en diverse intoleranties, ben ik me gaan verdiepen in de werking van onze darmen. En ja! Mensen met extreme darmklachten zoals PDS kunnen een dikke buik krijgen zonder dat ze zwanger zijn. De pijn die sommige hierbij ervaren is niet te beschrijven. Mijn dochter is nu een Fodmap dieet gestart en de buikpijnaanvallen die ze voorheen heeft ze niet meer: de darmen zijn erg kwetsbaar en de juiste voeding is 1 van de aspecten die de klachten kunnen verminderen. Mijn dochter is nog lang niet klachtenvrij en loopt nog steeds met buikpijn rond maar het feit dat ze minder heftig zijn als voorheen, geeft haar (en mij) hoop op een mooie toekomst. Gr. Faiza.

  • Wendy
    11/07/2015 om 9:00 pm

    Zo geweldig, na 2 weken al 4 kilo lichter. Wat ik helemaal bijzonder vind; mijn huid. Altijd erg droge, ruwe handen. Deze zijn in korte tijd zacht, soepel en glanzend. Gezondheid van binnenuit!

    Wat een motivatie om verder te gaan. Zeer tevreden en overheerlijke maaltijden.

    • Jasper Alblas
      13/07/2015 om 4:14 pm

      Inderdaad een heel goed voorbeeld van gezondheid van binnenuit. Erg leuk om te lezen Wendy, ga zo door!

  • Zoia-Ana Isai
    24/05/2015 om 8:31 pm

    Ik vraag me af hoe zit het smmothie afslank plan eruit,mag je helemaal geen eten meer alleen 3 a 5 keer per dag smmothie drienken.

    Met vriendelike groet Zoia-Ana

    • Jasper Alblas
      26/05/2015 om 9:18 am

      Afhankelijk van het programma dat je volgt kies je ervoor om 1 of meerdere maaltijden te vervangen voor een smoothie!

      • irene
        26/05/2015 om 5:16 pm

        Mooi verhaal. Dat vroeg ik me idd ook af: als ik het smoothieplan aanschaf, krijg ik dan voor de andere maaltijden (dus zonder smoothie) ook recepten? Of moet ik daar dan ook nog weer je andere plan voor aanschaffen…ik twijfel namelijk voor welk plan ik ga.

        Groetjes!

        • Jasper Alblas
          27/05/2015 om 1:48 pm

          De overige maaltijden kun je zelf invullen. Zorg er wel voor dat dit koolhydraatarme maaltijden zijn van enkel natuurlijke voedingsmiddelen. Je kunt deze maaltijden maken aan de hand van de boodschappenlijst die je kunt downloaden als je je inschrijft op de website. Of je kunt het 7×7 receptenboek aanschaffen. Succes!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *